Wednesday, April 15, 2009

Biskut Kastad



sumber/credit to : dah luper amik kat mane...dah lama print...ekeke...
gambar : cik epel

Bahan-bahan

1 cawan mentega
1 cawan gula halus/powder
2 cawan tepung gandum
1 cawan tepung kastad
1 biji telur
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh vanilla

Cara-cara

1. Pukul telur/mentega/gula hingga kembang

2. Masukkan vanilla, baking powder, pukul lagi hingga rata.

3. Masukkan tepung kastad, gaul rata, masukkan tepung gandum.

4. Cetak dan bakar selama 20 minit.

Nota cik epel : selepas saya uli sume benda, baru saya perasan saya takde penerap biskut...maka dengan itu sebagai orang bujang yang kreatif, saya potong je guna pisau...ekeke..dan bulat² kan jer...aha...satu lagi...kalo nak hias² dengan coklat ke...apa ke..terpulang...maaf la...biskut saya tak cantik tapi housemate saya kata camni..."wahhhh...rasa macam penah makan je biskut nie..kat mana ye...aha! biskut tiger!'...wakakaka...!

No comments: