Tuesday, July 31, 2012

Ayam Goreng Crispy Kok Kok Kok

...ekekke...special je kan nama menu ni? ekeke...nama diambil masa dok ber'tweet' gan my close friend...
...tak pasal-pasal masing2 nak berkokok bile tau saya nak buat resepi ayam goreng ala2 kepsi ni...ekeke...
...resepi ni saya olah sendiri...so sapa yang tingin nak buat, dialu-alukan...crispy okeh ^^...

gambar/sumber/credit to :- cikepel ^^

Bahan A (ni pung korang agak2 la ye sukatannye..saya main agak2 je ni..)

Ayam - potong macam ayam kepsi tu.
1/4 cup tepung gandum
1/2 cup tepung jagung
1/2 cup tepung beras pulut
1-3 sudu kecil serbuk lada hitam
1 sudu kecil jintan manis
1 sudu kecil jintan putih
1 sudu kecil serbuk cili
1 sudu kecil bawang putih (kisar @ tumbuk)
1 sudu garam

Bahan B
1/4 @ 1/2 cup susu low fat
1 biji telur

Cara-cara

Bahan A tadi korang masukkan lam satu bekas pahtu gaul sampai sebati.

Bahan B tadi pecahkan telur dan masukkan susu. Gaul sampai sebati.

Pastu  masukkan ayam dalam bekas Bahan A. 
Pastu celup lam Bahan B. 
Pastu masukkan balik lam bahan A.
Pastu goreng gan api kecik gan minyak penuh ye.

korang nak golek2 ayam tu atas nestum pong okeh gak..sempoi...

...nyummehh!!!...

No comments: