Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, September 17, 2014

Bengkung Moden Untuk Pantang Yang Bersalin Czer

Ok. 
Ni kisah bengkung yang saya pakai semasa di dalam pantang.
Sebelum tu mak saya dah bekalkan bengkung yang bertali kepada saya (masa berpantang lahirkan Ichiro dulu).

Since saya amik keputusan untuk czer, saya search and tanya kawan-kawan berkenaan bengkung apa yang dorang pakai masa dalam pantang.

Jadi saya terjumpa website yang menjual bengkung ni.

Sebelum saya order, saya telefon dahulu Puan Fazidah, owner Bengkung Moden ni.
Saya telefon beliau kerana saya perlukan nasihat dulu.
Bengkung saiz apa yang perlu saya ambil.
Jadi beliau akan tanya berapa berat kita & berapa tinggi kita.
Jadi kat situ dia dapat agak saiz apa yang kita perlu ambil.
Saya memang berpuas hati sangat2 lah dengan Puan Fazidah.

Selepas saya bersalin czer hari tu, tak silap saya, hari pertama saya telefon Puan Fazidah sebab nak reconfirm bila saya boleh pakai bengkung ni.
Kalau ikutkan selepas 6 jam bersalin, dah boleh pakai.
Tapi sebab saya kan sepanjang malam dok muntah je, so hari ke-2 baru boleh pakai.

Al-hamdulillah masa dalam pantang, memang saya pakai je bengkung ni.
Dan memang selesa sangat-sangat bila pakai ni.
If saya tak pakai, saya akan rasa sakit.
Sebab bengkung ni membantu menampung perut kita.

Jadi kepada korang yang tengah mencari bengkung apa yang nak dipakai selepas bersalin, boleh je pakai bengkung ni.

Ini sekadar review saya as a pengguna Bengkung Moden :)
If berminat, boleh jenguk web mereka.
Kat sana banyak info yang korang boleh baca dan kat situ juga ada cara-cara bagaimana nak pakai bengkung tu.


credit to Bengkung Moden

No comments: